به فروشگاه اینترنتی چرم نگار خوش آمدید .

چطور کفش جیر را تمیزکنم؟

چطور کفش جیر را در خانه تمیز کنیم؟

جیر یک نوع چرم است که بین طرفداران چرم،از محبوبیت خاصی برخوردار است.به همین علت هرساله تعداد زیادی،کفش‌ جیر را به عنوان کفش روزمره انتخاب می‌کنند.در طول استفاده از کفش جیر در درازمدت،ممکن است گردوخاک و لکه‌های متعددی روی سطح کفش پدید آید؛اما تمیز کردن کفش جیر به دلیل بافت مخملی که داراست به راحتی دیگر چرم‌ها مانند چرم فلوتر نخواهد بود.به همین دلیل در این مقاله به نحوه تمیز کردن چرم جیر،به ساده‌ترین روش ممکن می‌پردازیم.

 

۱-آماده‌سازی محصول برای نظافت

ابتدا یک کاغذ روزنامه را داخل کفش قرار دهید تا هنگام نظافت،کفش حالت اصلی خود را از دست ندهد.توجه داشته باشید که هنگام تمیز کردن،سطح محصول باید کاملا خشک باشد.در غیر اینصورت،پس از اتمام مراحل نظافت محصول،لکه‌هایی روی محصول پدیدار خواهد شد.

 

۲-از واکس مخصوص جیر استفاده کنید.

چرم فلوتر به دلیل سطح صاف و به اصطلاح صیقلی که داراست،به راحتی تمیز می‌شود،اما چرم جیر به دلیل پرزهای فراوان،مستعد جذب ذرات ریز و گردوغبار در خود است که به دلیل نفوذ در بافت جیر،به راحتی از سطح جیر جدا نمی‌شود.به همین دلیل از یک واکس مخصوص جهت بیرون کشیدن گردوغبار از سطح جیر،استفاده می‌شود.این نوع واکس به دلیل داشتن بافت اسفنجی می‌تواند به راحتی به داخل پرز‍‌ها نفوذ کرده و گردوغبار داخل جیر را با خود به سطح جیر بیاورد.

 

۳-با دستمال مرطوب روی جیر بکشید

پس از آنکه با واکس جیر گردوغبار داخل پرزها را گرفتید،به وسیله‌ی یک پارچه‌ی مرطوب روی سطح جیر را دستمال بکشید تا گردوغبار و لکه‌های روی جیر از بین برود.

 

۴-اسپری جیر

پس از آن‌که به خوبی تمام نقاط جیر را با دستمال مرطوب پاک کردید،نوبت به اسپری مخصوص جیر می‌رسد.با استفاده از اسپری مخصوص جیر،تمام اجزای جیر را اسپری کنید.این عمل باعث می‌شود رنگ جیر براق‌تر به نظر برسد.

 

کلام آخر

چرم جیر به دلیل بافت متفاوت نیاز به نگهداری بیشتری نسبت به دیگر چرم‌ها دارد؛به همین دلیل در این مقاله به نکاتی که لازم است هنگام نظافت چرم جیر رعایت شود تا جیر به طور کامل تمیز شود،اشاره کردیم.

 

 

 

 

 

 

نویسنده:امیرحسین فتاحی

دیدگاه ها (0)

هیچ نظری وجود ندارد

    اینستاگرام
    تماس با ما