به فروشگاه اینترنتی چرم نگار خوش آمدید .

نکاتی که برای مراقبت از چرم در برابر آفتاب،باید بدانید.

یکی از دغدغه‌های صاحبین محصولات چرمی در فصل تابستان،گرمای شدید و امکان آسیب‌دیدگی چرم‌ می‌باشد.البته امکان آسیب‌دیدگی چرم توسط گرما در هر فصلی امکان‌پذیر است اما در فصل تابستان که گرما به اوج خود میرسد،احتمال آسیب‌دیدگی بیشتر خواهد بود.به همین دلیل در این مقاله سعی بر آن است تا نکاتی درباره مراقبت از چرم در مقابل نور مستقیم آفتاب ،که باید رعایت کنید را شرح دهیم.

 

آیا نور خورشید به چرم آسیب میزند؟

 

به طور کلی خیر.چرم طبیعی در مقایسه با چرم مصنوعی و آنالین،مقاومت بسیار بالایی در مقابل آفتاب دارد و در برابر گرمای شدید،به سختی از بین می‌رود.اما باید توجه داشته باید هنگام تابش نور مستقیم خورشید به چرم،احتمال بروز دو مشکل وجود‌خواهد داشت.

۱تغییر رنگ چرم در نواحی مختلفی که نور آفتاب به آن‌ها تابیده است.

۲نرم شدن چرم به دلیل مواجه با نور شدید آفتاب.

بافت چرم طبیعی به دلیل ماهیتی که دارد،هنگام مواجه با آفتاب شدید،پاره و یا از بین نمی‌رود اما ممکن است گرما روی آن تاثیر گذاشته و چرم گاوی که نسبتا دارای انعطاف کمتری است را کمی ترم‌تر کند.همچنین رنگ روی چرم به مرور از بین رفته و چرم دارای دو رنگ متفاوت خواهد شد.

چطور از چرم در مقابل آفتاب مراقبت کنم؟

۱اجازه ندهید‌ محصول چرمی بیش از حد در معرض آفتاب قرار گیرد.

 

برخی از خانم‌ها عادت دارند هنگام‌رانندگی لوازم چرمی مانند کیف دوشی را در خودرو و در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می‌دهند.به مرور این حرکت به ظاهر ساده تبدیل به یک عادت شده و در طولانی مدت،باعث می‌شود بافت چرم آسیب ببیند.چرا که روزانه مدت زمان قابل توجهی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد.در این‌باره توصیه می‌شود در طی روز،محصول چرمی خود را چندین بار جا‌به جا کنید تا به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار نگیرد.

 

۲از واکس محافظ چرم استفاده کنید.

 

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای محافظت از چرم در برابر نور خورشید،استفاده از واکس‌های ضد آفتاب مخصوص چرم می‌باشد.برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها جهت این کار استفاده کنید.با توجه به بی‌رنگ بودن این نوع واکس‌ها،می‌توانید آن‌ها را روی انواع چرم و رنگ استفاده کنید و تا حد زیادی احتمال آسیب‌دیدگی از طریق آفتاب را پایین بیاورید.

 

در حالت کلی نور شدید آفتاب،قادر به آسیب زدن به بافت چرم نمی‌باشد اما نور شدید آفتاب،می‌تواند به راحتی باعث از بین رفتن رنگ چرم و یا نرم شدن بخشی از چرم شود.به همین خاطر توصیه می‌شود در فواصل معین،از واکس ضدآفتاب مخصوص چرم استفاده شود تا از آسیب‌دیدن چرم جلوگیری شود.

 

 

 

 

نویسنده:امیرحسین فتاحی

دیدگاه ها (0)

هیچ نظری وجود ندارد

    اینستاگرام
    تماس با ما