به فروشگاه اینترنتی چرم نگار خوش آمدید .

چرا در تولید اکثر محصولات چرمی از چرم گاوی استفاده می‌شود؟

میتوان از پوست بسیاری از حیوانات به عنوان چرم استفاده کرد.احتمالا برای شما هم این سوال به وجود آمده است که با وحود چرم دیگر حیوانات،چرا در روند تولید بسیاری از محصولات چرمی از چرم گاوی استفاده می‌شود.این امر دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

۱-مقاومت و دوام بیشتر چرم گاوی نسبت به چرم دیگر حیوانات

چرم گاوی را میتوان یکی از ضخیم‌ترین چرم‌هایی دانست که در دسترس انسان هاست.این نوع چرم به دلیل بافت متراکم و ضخامت بالا میتواند مقاومت بسیاری در مقابل فشار و پارگی داشته باشد.از این رو میتواند گزینه ی بسیار خوبی برای استفاده در محصولات چرمی باشد.

 

۲-دسترسی راحت

گاوها را میتوان یکی از اصلی ترین نژادهای احشام نام برد که تقریبا در تمامی نقاط کره‌ی خاکی وجود دارند.همین امر موجب شده تا تمامی تولیدکنندگان بتوانند برای تولید محصولات چرمی،به چرم گاوی دسترسی داشته باشند . همچنین به دلیل عرضه‌ی بیشتر چرم گاوی و قیمت مناسب‌تر آن نسبت به دیگر چرم‌ها،تولیدکنندگان تمایل بیشتری به تهیه چرم گاوی دارند

 

۳-هزینه‌ی پایین و مزیت رقابتی

همانطور که گفته شد،چرم گاوی به دلیل دسترسی راحت‌تر،معمولا انتخاب اول تولیدکنندگان محسوب میشود.از این رو از قیمت پایین‌تری برخوردار خواهد بود که همین مورد موجب کمتر شدن قیمت نهایی محصول میشود.به همین دلیل اکثر نولیدکنندگان و فروشندگان محصولات چرمی تمایل دارن از چرم گاوی استفاده کنند تا بتوانند برای محصول خود یک مزیت رقابتی ایجاد کنند.

 

۴-تغییر شکل و اندازه‌ی کمتر نسبت به دیگر چرم‌ها

همانطور که گفته شد،چرم گاوی نسبت به دیگر چرم‌ها،ضخامت بیشتری دارد که همین امر موجب میشود بافت آن تراکم بیشتری نیز نسبت به دیگر چرم‌ها داشته باشد.به همین دلیل میتواند مقاومت بیشتری نسبت به گرما و سرما داشته باشد و به راحتی منقبض یا منبسط نشود.در صورتی که دیگر چرم‌ها،به دلیل تراکم پایینتر پس از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب،منبسط میشوند و شکل اصلی خود را از دست میدهند.

 

کلام آخر

مییتوان از چرم‌های مختلفی برای تولید کیف یا کفش چرمی استفاده کرد اما معمولا ترجیح تولیدکنندگان محصولات چرمی،چرم گاوی است.در این مقاله به تعدادی از دلایل محبوبیت چرم گاوی بین تولیدکنندگان چرم پرداختیم.

دیدگاه ها (0)

هیچ نظری وجود ندارد

    اینستاگرام
    تماس با ما