به فروشگاه اینترنتی چرم نگار خوش آمدید .

چرا بعضی از چرم ها نرم‌تر هستند؟

در صنعت چرم،مدل‌های متنوعی از انواع چرم با طرح و استایل‌های مختلف وجود دارد.اما برخی از آن‌ها نرم‌تر هستند که همین امر سبب می‌شود خریداران چرم بین اصل و فیک بودن چرم،دچار تردید شوند.به همین دلیل در این مقاله به چند نکته که باعث می‌شوند برخی از چرم‌ها نرم‌تر شوند،اشاره می‌کنیم.

 

۱سن حیوان

هنگام تولد هر موجود زنده‌ای،اعضای بدن، در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارند و به مرور زمان،با تغذیه،اعضای بدن از مقاومت بیشتری برخوردار خواهند شد.همین امر باعث می‌شود هرچه سن حیوان بیشتر باشد،چرم ضخیم‌تری داشته باشد.

 

۲نوع حیوان

یکی از معیار های ضخامت چرم،اندازه و جثه‌ی حیوانی‌است که چرم از آن تهیه می‌شود.هرچه اندازه‌ی حیوان بیشتر باشد ضخامت و خشکی چرم بیشتر خواهد بود.این موضوع مربوط‌ به نوع حیوانی که چرم از آن تهیه خواهد شد،دارد.همانطور که حیوانی مانند گوسفند و گاو اندازه و جثه‌ی متفاوتی دارند،اندازه و ضخامت چرم هریک نیز متفاوت است.چرم بز بسیار نرم‌تر و منعطف‌تر بوده اما چرم گاو،خشک‌تر بوده و از ضخامت و مقاومت بیشتری برخوردار می‌باشد.

 

۳نحوه دباغی چرم

در بسیاری از موارد،برای تولید مدل خاصی از محصول چرمی نیاز به اندازه و ضخامت خاصی از چرم وجود دارد.ضخامتی که مانند چرم گوسفند،بسیار نرم و مانند چرم گاوی خشک نباشد.در چنین مواردی،با استفاده از دستگاه لویس،یک لایه با اندازه مشخص،از روی چرم گاوی برداشته می‌شود تا چرم به ضخامت دلخواه برسد.به همین دلیل ممکن است چندین نوع چرم گاوی با ضخامت و انعطاف متفاوت در بازار موجود باشد.

 

۴مدت زمان استفاده از محصول چرمی

یکی از دلایلی که در طولانی‌مدت باعث می‌شود انعطاف چرم تغییر کند،استهلاک ناشی از استفاده از محصول چرمی در درازمدت است.اگر در طول استفاده از محصول چرمی،از چرم مراقبت‌های لازم را نکرده باشید و رطوبت موجود در چرم به مرور از بین رفته باشد،چرم در طول زمان خشک شده و انعطاف و نرمی خود را از دست می‌دهد.برای جلوگیری از خشک شدن چرم بهتر آن است،دو بار در ماه،از واکس‌های جانبی مخصوص چرم استفاده کنید تا در طولانی مدت چرم دچار خشکی نشود.

 

۵تفاوت در قسمت های مختلف بدن حیوان

پوست حیوان،در تمامی نقاط بدن کشیده شده است.این به آن معناست که میتوان از پوست تمامی نقاط حیوان استفاده کرد.اما این به این معنی نیست که پوست تمامی نقاط حیوان یکدست است.به دلیل ساختار طبیعی اعضای مختلف بدن حیوان،پوست حیوان دارای ضخامت های متفاوت می‌باشد،که این موضوع بستگی به اندام حیوان دارد.به همین دلیل ممکن است دو نمونه از چرم گاوی یا بزی،از نظر ضخامت با هم متفاوت باشند با اینکه هردو نمونه از یک حیوان تهیه شده اند.

 

سخن پایانی:

تفاوت در انواع چرم های منعطف و خشک،می‌تواند باعث شک و سردرگمی برای خریداران چرم شود.و در برخی موارد باعث شک و شبهه در رابطه با اصالت چرم شود.در این مقاله سعی بر آن بود تا دلایلی که باعث می‌شود برخی چرم‌ها،نرم‌تر به نظر برسند را برشماریم.

 

 

 

 

نویسنده:امیرحسین فتاحی

دیدگاه ها (0)

هیچ نظری وجود ندارد

    اینستاگرام
    تماس با ما