به فروشگاه اینترنتی چرم نگار خوش آمدید .

آیا آب چرم را خراب میکند؟

آیا چرم را میتوان با آب  شست؟

فرقی نمیکند اگر هنگام غذا خوردن آب روی محصول چرمتان بریزد،در هوای بارانی چرمتان خیس شود و یا یک غریبه  به دلیل سحل انگاری محصول چرم شما را خیس کرده باشد.در هر صورت ممکن است این سوال برای شما هم پیش بیاید که آیا آب به چرم آسیب میرساند یا خیر؟

ابتدا باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که چرم به خودی خود یک نوع پوست طبیعی است که توسط متخصصان و طی فرآیند دباغی،تبدیل به چرم قابل مصرف میشود.به همین دلیل منافض بسیاری برای رشد مو بر روی چرم وجود دارد که باعث میشود چرم رطوبت را چه از طریق رطوبت موجود در هوا و چه از طریق رطوبت آب جذب کند. اما این به آن معنا نیست که چرم هیچ مقاومتی در برابر آب نداشته باشد.چرم تا حدی ضد آب است اما تنها تا چند قطره میتواند از خود محافظت کند.با قرار گرفتن مجاور  مقدار زیادی آب،برای مثال شست و شوی کیف پول  و یا قرار گرفتن در استخر و دریا،باعث میشود رطوبت آب داخل منافض چرم نفوذ کرده و باعث افت کیفیت چرم شود.در چنین وضعیتی باید سریعا اقدام کنید تا هرچه بیشتر آب را از چرم ضدوده و جلوی خسارت بیشتر را بگیرید.در ادامه به معرفی روش هایی برای خشک کردن چرم و از بین بردن لکه های احتمالی میپردازیم.

چطور لکه ی آب کیف چرمی را پاک کنیم؟

قدم اول:در ابتدا با یک پارچه ی خشک به نرمی نم روی چرم را بگیرید.

قدم دوم:در تمامی جیب ها و قسمت هایی که ممکن است آب درون آنها نفوذ کند کاغذ قرار دهید و برای مدت یک ساعت اجازه دهید رطوبت داخل محصول چرمی به کاغذ جذب شود.

قدم سوم:در صورت به وجود آمدن لکه های آب روی کیف پول،باید در ابتدا از واکس بیرنگ استفاده کنید و اجازه دهید واکس کاملا جذب چرم شود.

قدم چهارم:در صورت از بین نرفتن لکه ی به وجود آمده،فرچه ی مخصوص واکس را به واکس پودری رنگدار آغشته کرده و به آرامی روی محصول چرمی خود بکشید.به طوری که تمامی نقاط چرم  به رنگ واکس در آمده و یکدست شود.

قدم پنجم:حال با یک پارچه ی خشک روی محصول چرمی را مالش دهید تا با این کار هم باقی مانده ی واکس پودری از بین برود و هم محصول تمیز تر و  براق تر به نظر برسد.

چطور چرم را ضد آب کنیم؟

 

راه حل اول اسپری ضد آب است که میتوانید از بازار های آنلاین یا فروشگاه های معتبر خریداری کنید.نوع کارکرد این نوع اسپری ها به این صورت است که با استفاده از ترکیبات شیمیایی،لایه ای روی سطح چرم به وجود می آورد که با حفظ خاصیت تنوس پذیری چرم،  اجازه نمیدهد رطوبت به سطح چرم برسد و به این ترتیب از آسیب به چرم جلوگیری میکند

روش دوم ترکیبی خانگی است که میتوانید با درست کردن آن محصول چرمی خود را تا حد زیادی ضد آب کنید.در ادامه به طرز تهیه این ترکیب میپردازیم.

مواد لازم:یک تکه پارچه نرم و خشک

یک قابلمه آب سرد

یک شیشه مربای خالی

مقداری موم عسل

یک لیوان روغن زیتون

قدم اول:ابتدا روغن زیتون رو داخل شیشه مربای تمیز میریزیم

قدم دوم:سپس موم عسل را به تکه های کوچک تقسیم کرده و داخل شیشه مربا قرار دهید.

قدم سوم:سپس شیشه ی مربا را داخل قابلمه ی پر از آب قرار داده و اجازه میدهیم آب قابلمه با حرارت کم گرم شود.این کار را تا زمانی ادامه دهید که موم و روغن زیتون کاملا با هم ترکیب شده و موم کامل حل شود.

قدم چهارم:اجازه دهید ترکیب به دست آمده سرد شود.در این فرصت با یک پارچه خشک سطح محصول چرمی را کامل پاک کنید تا قبل از آغشته کردن چرم با ترکیب موم و روغن زیتون  هیچ آلودگی روی سطح چرم وحود نداشته باشد.

قدم پنجم:ابتدا ترکیب را روی یک نمونه چرم به عنوان تست،آغشته کنید و اجازه دهید کامل خشک شود.این کار را چندین بار انجام دهید و در صورت رضایت همین مرحله را روی کل محصول چرمی انجام دهید تا چندین لایه یرمحافظ برای چرم شما ایجاد شود.

قدم پنجم:بعد از خشک شدن کامل چرم گرد خاک آن را با یک پارچه خشک بگیرید.

اکنون محصول شما دارای چند لایه ی محافظی میباشد

 

 

 

نویسنده:امیرحسین فتاحی

دیدگاه ها (0)

هیچ نظری وجود ندارد

اینستاگرام
تماس با ما