به فروشگاه اینترنتی چرم نگار خوش آمدید .

چطور بوی بد کفش چرم را از بین ببرم؟

نحوه‌ی از بین بردن بوی بد داخل کفش چرم

 

چرم یکی از محبوب‌ترین مواد اولیه برای طراحی و تولید کفش می‌باشد.امروزه بسیاری از مصرف‌کنندگان از  کفش‌های چرم به عنوان یک کالای لوکس یاد می‌کنند.به همین دلیل ممکن است  برای چندین روز یک کفش چرم را بپوشند.از آنجا که درون کفش‌های چرمی،هیچ راه تنفسی برای پا وجود ندارد،ممکن است یکی از رایج‌ترین مشکلات کفش،یعنی به وجود آمدن بوی بد درون کفش،به وجود آید.از این رو در این مقاله سعی می‌کنیم تا چندین روش برای از بین بردن بوی بد داخل کفش  به شما پیشنهاد دهیم.

 

۱-ترکیب سرکه و جوش شیرین

 

معمولا در مورد مراقبت از چرم،توصیه می‌شود از مواد شیمیایی و یا ترکیبات نامعلوم استفاده نشود.اما یکی از ترکیباتی که اکثر متخصصان چرم روی آن اتفاق نظر دارند،استفاده از ترکیب جوش‌شیرین و سرکه برای از بین بردن بوی بد داخل کفش است.برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱-ابتدا یک ظرف اسپری تهیه کرده و داخل آن را تمیز و کاملا خشک کنید.

۲-کمی سرکه را درون ظرف بریزید.

۳-به مقدار لازم پودر جوش شیرین داخل ظرف بریزید

۴-کمی ظرف را تکان دهید تا سرکه و پودر جوش‌شیرین کاملا با هم ترکیب شوند.

۵-مقداری از ترکیب به دست‌ آمده را درون کفش اسپری کنید.

۶- مدت دوازده ساعت کفش را در محیطی خنک و خشک قرار دهید.

۷-بعد از دوازده ساعت درون کفش را با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

۲-قرار دادن تی‌بگ داخل کفش

 

چای،علاوه بر طعم عالی و دلنشین،یکی از خاص‌ترین عطرها را داراست.به همین دلیل  بسیاری از مردم در سرتاسر جهان از این ماده به عنوان نوشیدنی اصلی خود بعد از آب استفاده می‌کنند.اما یکی از کاربرد‌های جالب چای در کنار اضافه کردن عطر و طمع به آب،از بین بردن بوی بد کفش و ایجاد بویی دلپذیرمی‌باشد.برای استفاده از چای برای از بین بردن بوی بد کفش،مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱-ابتدا دو عدد چای کیسه‌ای کوچک برای دو لنگه‌ی کفشتان تهیه نمایید.

۲-چای‌ها را درون آب جوش قرار دهید و اجازه دهید پنج دقیقه درون آب جوش بمانند.

۳-چای‌ها را از آب جوش بیرون آورده و اجازه دهید با دمای محیط خنک شوند.

۴-کیسه‌ی چای‌ها را به آرامی داخل کفش‌ها قرار دهید. و اجازه دهید دو ساعت درون کفش‌ها بمانند.اگر کفش شما بوی بسیار بدی می‌دهد،میتوانید از دو یا سه کیسه‌ی چای استفاده کنید.

۵-کیسه‌ی چای را از درون کفش بیرون آورده و داخل کفش را با یک دستمال خشک کنید.

۳-خوشبو کننده کفش

 

در دنیای امروز برای تمامی مشکلاتی که ممکن است برای انسان به وجود آید،یک راه‌حل ایجاد و طراحی می‌شود.همانطور که گفته شد،بوی بد داخل کفش چرمی،یکی از مشکلاتی است که می‌تواند آزاردهنده باشد.به همین دلیل شرکت‌های زیادی جهت ارائه راه‌حلی برای حل کردن آن مشکل دست به طراحی و تولید انواع ترکیبات شیمیایی برای رفع بوی بد کفش‌های چرمی کرده‌اند.از آنجا که این نوع ترکیبات برای کفش‌های چرمی تولید می‌شوند،می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.میتوانید این نوع ترکیبات را که با نام خوشبو کننده کفش در بازار عرضه می‌شود را با رایحه‌های مختلف تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.

 

۴-کفش را در حالت انجماد قرار دهید

 

یکی از دلایل بوی بد داخل کفش باکتری‌هایی هستند که درون کفش رشد می‌کنند و باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شوند.روش‌های مختلفی برای از بین بردن این نوع باکتری وجود دارد؛اما یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن باکتری‌ها،از بین بردن گرمای داخل کفش میباشد.برای انجام این کار کافیست کفش مدنظرتان را به مدت چهار ساعت داخل فریزر قرار داده و پس از خارج کردن کفش از داخل فریزر،اجازه دهید به صورت طبیعی و در دمای محیط،گرم شود.با انجام این روش بوی بد کفش شما از بین خواهد رفت.

 

کلام پایانی

 

در این مقاله سعی شد نکاتی جهت از بین بردن بوی بد کفش‌های چرمی به شما ارائه شود.برای جلوگیری از بو گرفتن کفش بهتر است بعد از دو یا سه روز استفاده از کفش،آن را به مدت یک شبانه روز در محیطی خنک و به دور از رطوبت قرار دهید تا بدین‌وسیله بوی نامطبوع داخل کفش از بین برود.

 

 

 

 

 

 

نویسنده:امیرحسین فتاحی

دیدگاه ها (0)

هیچ نظری وجود ندارد

    اینستاگرام
    تماس با ما