به فروشگاه اینترنتی چرم نگار خوش آمدید .

پنج ترفند عالی برای نرمتر کردن چرم

چرا چرم به مرور خشک می‌شود؟

از آنجا که چرم یک بافت طبیعی استان،اگر به درستی از آن مراقبت نشود،می‌تواند بعد از چند سال و به سرعت حالت مقاوم خود را از دست داده و به مرور پوسته پوسته و یا خشک شود.دلیل خشک شدن چرم این است که به مرور رطوبت درون بافت چرم از بین می‌رود و به چرمی خشک تبدیل می‌شود.البته می‌توانند با استفاده از روش های مختلف از محصول چرمی خود محافظت کنید تا عمر مفید محصول شما افزایش یابد.

گاهی اوقات هدیه ای چرمی به شما داده می‌شود که چرم به کار رفته در محصول تا حدی خشک بوده و هنگام استفاده سما را اذیت می‌کند.و با ممکن است محصول چرمی را که چندین سال پیش تهیه کرده اید،به مرور زمان بطلبت خود را از دست داده و کم کم شروع به خشک شدن کرده است.بسیاری از افراد در این موقعیت محصول چرمی خود را دررگوشه ای رها می‌کنند و دیگر تمایلی به استفاده از محصول ندارند.اما بسیاری از افراد به دلیل کاربردی بودن و یا زیبایی خاص محصولی که در حال خشک شدن هست،تصمیم به ترمیم و استفاده ی دوباره از محصول می‌گیرد.در ادامه به معرفی پنج ترفند عالی برای نرم کردن چرم معرفی می‌کنیم که می‌توانند در خانه و با استفاده از کمترین امکانات به نتیجه دلخواه خود برسید.

۱-الکل و وازلین

از یکی از ارزان‌ترین و راحت‌ترین روغن های که تقریبا در تمامی منازل وجود دارد و می‌توان برای نرم کردن چرم از آن استفاده کرد،ترکیب الکل و وازلین می‌باشد.

ابتدا با یک دستمال سطح چرم را به خوبی تمیز کنید،سپس با یک دستمال تمیز آغشته به الکل سطح چرم را دستمال بکشید تا حدی که تمام سطح چرم بدرخشد.سپس وازلین را روی تمامی سطح چرم بمالید و ۲۴ ساعت به چرم اجازه دهید که وازلین و الکل را کاملا به خود جذب کند.بعد از ۲۴ ساعت چرم بافت نرم‌تری به خود خواهد گرفت.

۲-روغن نارگیل

یکی از روش های مرسوم برای نرم کردن چرم،روغن نارگیل می‌باشد.در صورتی که به این محصول دسترسی دارید،ابتدا محصول چرمی را به مدت ده دقیقه در معرض آفتاب قرار دهید.سپس با یک دستمال تمیز سطح چرم را تمیز کنید.بعد از آن به آرامی روغن نارگیل را روی سطح چرم بمالید به طوری که روی تمام سطح چرم را بپوشاند.مدتی صبر کنید،پس از چند دقیقه چرم به بافتی نرم تبدیل خواهد شد.

۳-انواع نرم‌کننده

در بازار ایران و جهان انواع نرم‌کننده جرم وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه ای،نرم‌کننده مناسب محصولات چرمی خود را تهیه کنید.به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در این نوع محصولات،بهتر است برای آگاهی از نحوه استفاده از نرم‌کننده های شیمیایی به برند مورد نظر تماس بگیرید و یا اینکه نحوه استفاده را روی بسته‌بندی محصول مطالعه کنید.

۴-روغن راسو

یکی از غیر مرسوم ترین روش های نرم کردن چرم،استفاده از روغن راسو می‌باشد.در این روش مانند روش های پیشین ابتدا از تمیز بودن محصول چرمی اطمینان حاصل فرمایید،سپس رولن راسو را به آرامی روی سطح چرم قرار دهید و روی تمام قسمت های چرم بمالید.بعد از دو روز محصول چرمی شما نرم‌تر خواهد شد.

۵-گرما دادن با استفاده از سشوار

در کتاب علوم دبستان خوانده‌ایم،یکی از عوامل نرم شدن و از هم کسستگی سلول ها،گرماست.در این روش نیز گرما نقش پررنگی خواهد داشت.یکی از راه های نرم شدن چرم اتقال گرما به بافت چرم است تا از این طریق بافت چرم نرم‌تر شود.یکی از بهترین وسائل برای انتقال گرما به چرم،سشوار می‌باشد.در این روش محصول چرمی را روبروی دستگاه سشوار قرار دهید و درجه سشوار را روی درجه کم،قرار دهید.بعد از مدتی بافت چرم کم‌کم نرم شده و می‌توانید به راحتی دوباره از محصول استفاده کنید.

البته باید در نظر داشته باشید که در شرایط سرما مانند زمستان،محصولات چرمی به راحتی حالت نرم خود را از دیت می‌دهند و فرایند نرم‌کنندگی ممکن است بیشتر از دیگر فواصل سال انجام شود.

دیدگاه ها (0)

هیچ نظری وجود ندارد

    اینستاگرام
    تماس با ما